اشتغال و اقتصاد

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اشتغال و اقتصاد

کشاورزی

عمده فعالیت روستای…کشاورزی می باشد.اگر چه خشکسالی در سال های اخیر سبب کاهش شاغلین این بخش و کاهش راندمان تولید و درآمد شده است.کمبود بارش ها امکان کاشت دیم را در روستا فراهم نیاورده است و صرفا کشاورزی متکی به آبیاری می باشد و سبب ضعیف و فقیر شدن مراتع گردیده است.

زراعت و باغداری

مطالعات میدانی انجام شده در سطح روستا در سال …. نشان داده است که روستا…. دارای حدود ۲۵ هکتار اراضی زراعی است که از این میزان  اراضی زیر کشت گندم با .. هکتار، برنج با .. هکتار، جو با .. هکتار و سیب زمینی با ..هکتار می باشد. از … هکتار اراضی اختصاص یافته به باغات نیز … هکتار شامل محصول به، .. هکتار دارای  محصول هلو و۴… هکتار به محصول گیلاس اختصاص یافته است که این محصولات در درجه اول در خود روستا و روستاهای  اطراف به فروش می سد و مازاد مصرف در میدان میوه وتروبار شهرستان ……. به فروش می رسد.

دامداری

با توجه به مطالعات میدانی در روستا….تعداد ….. راس دام سنگین و …. واحد پرورش دام سبک وجود دارد. غلاوه براین چندی واحد پرورش مرغ تخم گذار خانگی با ظرفیت … تا … قطعه وجود دارد. تولیدات این واحدهای خانگی صرف مصارف خانگی شهر می شود و اضافه شیر به مرکز جمع آوری شیر اردال داده می شود.

صنعت و معدن

در روستا … هیچ واحد صنعتی وجود ندارد. وجود شهرک صنعتی …. در فاصله ….کیلومتری روستا، موجب اشتغال تعدادی از اهالی روستا در این صنایع شده است. در نزدیکی روستا هیچ معدنی وجود ندارد.

خدمات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پنج × سه =

فهرست